zaterdag 12 februari 2011

Gemengde gevoelens

Bij mij in de buurt zit het Centrum voor Leven en Intuïtie. Ik heb daar een haat-liefde verhouding mee. Aan de ene kant maakt het me nieuwsgierig, ben ik benieuwd wat ze er doen en waar het over gaat. Misschien kun je er wel veel leren. Herontdekken wat er echt toe doet, jezelf ontwikkelen, beetje uitvinden wie je bent. Zehr interessant.

Aan de andere kant vrees ik een beetje voor het type mens dat ik daar tref. En niet geheel onterecht, bleek vandaag na een bezoek aan hun open dag. Hoewel het meeviel: ik zag veel mensen met normaal haar, helder uit de ogen kijkend. Natuurlijk schonken ze sterrenmix- en pluk-de-dag-thee, maar eigenlijk hou ik daar ook van. En al met al was het er wat minder zweverig dan ik had verwacht. Wel verantwoord fruit op een schaal - op een grote houten tafel. Maar ook M&Ms en drop (behoorlijk living on the edge, inderdaad), en nergens zag ik afbeeldingen van mandala's in regenboogkleuren, of zachtgeel met oranje getamponeerde muren.

Natuurlijk was er wel een aantal mensen dat als gegoten in mijn verwachting paste: besnorde mannen in creatieve interpretaties van de comfortabele 'survival look' en eigenzinnige vrouwen in Cora Kemperman creaties. Allemaal lekker in contact met zichzelf en hun eigen energie. Ik plakte er een verhaaltje op. Dit leken me gescheiden mensen, die na hun scheiding ontredderd opzoek waren gegaan naar hun eigen ik, waarna ze hier, bij Het Centrum voor Leven & Intuïtie eindelijk Thuis Waren Gekomen. Bij ZichZelf. En werkelijk door anderen Gezien Werden. Zoiets. Ik ben er nog niet helemaal uit wat me daar nou zo in tegen staat.

Dan wat opgevangen flarden, ter illustratie van hoe het er was:
  • "Ik merk gewoon aan mezelf dat begrenzen heel erg een thema voor me is" (vrouw met kopje thee tegen andere vrouw aan de grote houten tafel) 
  • "Nee. Nee, weet je - het gaat erom wat jìj wil. Van binnen. Vanuit je hart." (staande dikke vrouw tegen zittende tengere vrouw)
  • "Henk - wat voor kleur is het vandaag?" (docent tegen andere docent)
  • "Zeg even je naam - dan voel ik je energie, zodat ik weet bij wie je een reading krijgt" (docent tegen mij)
  • "Je bent goed geaard" (docent tegen mij) (toen ik dit hoorde juichte ik even van binnen. Ik was goed geaard! Vèt!)
En: 

"Je bent een prachtig mooi mens!" Dit riep de hard- en goedlachse stoer uitziende vrouw die mij net een gratis reading had gegeven, waarna ze me een stevige knuffel gaf. En eerlijk gezegd werd ik daar gewoon heel erg blij van. 

1 opmerking:

Rose zei

Een soort veredelde theekrans die aanvoelt als een warm bad. Zolang het bad niet koud wordt gewoon lekker in meegaan. Ook ik zou er gemengde gevoelens bij hebben overigens ;-)