zaterdag 5 september 2009

Hoe de rust verstoord werd

Het heeft iets mistroostigs, de streekbus tussen Assen en Groningen. Vooral op zondag. In stilte over de provinciale weg, slechts een handjevol mensen die dezelfde reis maken.

Maar de zon stond laag, de stoelen zaten lekker. Er was ruim voldoende beenruimte. Ik zag een haas in een weiland en verwachtte dat dat wel het hoogtepunt zou zijn qua uitzicht. Reden genoeg dus om de ogen te sluiten en even weg te dommelen. Ik genoot.

Totdat het meisje drie stoelen voor mij haar telefoon opnam:

Heeeeeee met mij.
Jaaaa brak! Echt niet normaal.
Ja echt vèt gesellig.
Ja? Ooh, hier was het ook echt vèt leuk.
Ja, met Saskia en Leonie, en een paar jongens van de scouting. Ooh, het was ècht èrg jongen! Ja, ik ben weer stout geweest. Echt heel slecht.
Ja ik zag haar nog en ik zei Woow jij lijkt echt vet veel op Inge jonge - en zij zo 'huh? wie is dat?' echt vet grappig.
Ja ik had echt vet veel gedronken jongeh, mijn hoofd doet píjn echt niet normaal. Maar we waren daar dus en ik zo tegen hem van hoe oud ben jij dan? En hij is echt 25 jonge echt vet oud dus ik zo van néééé dat meen je niet vet erg!
Jaaa jonge, ik zei toch al - slecht hè.
En Saskia is weer met Djowie gegaan hee, ze zei nog ik doe het niet, maarja we hadden echt vet gezopen, ooh het was echt zó gesellig.
Maar hoe was het bij jou dan?
Jaa? Oh mooi.
Hm.
Ik heb trouwens een nieuw mutsje gekocht, heel leuk bij de Hennes. Vet rare Hennes daar jonge vet saai. Alleen maar saaie kleren vet netjes enzo ik zo wààt wat is dìt.
Ja. Ja wel daar, maar hij is wel echt leuk, je ziet hem straks wel. Ik ben bijna in Groningen dus ik zie je over een half uurtje ofzo ja?
Okee doedoooeee.
Dooee.

De rust keerde terug, en ieder dacht er het zijne van.
Vijfentwintig is dus vet oud.
Beetje warm leek me, dat mutsje.
En wie heet er nou Joey?

8 opmerkingen:

Ben zei

Waaaaaat? Dat is goed voor een jaar inspiratie. Dank.

gewebkijk zei

vet postje! ;)

Janneke zei

hahahahaha!

Floor zei

Dank u dank u.

Mina zei

Haha zo'n gesprek is het haast waard om de rust te verstoren.

Maarten zei

U heeft wel vet snel lopen meeschrijven, beheerst u steno ofzo :)

Rose zei

Echt vet man! Echt vet stukkie. Vet geschreven enzo. Ja man, je weet toch, en ik dacht, ik doe effe een vette reactie achterlaten.

Doedoeeeee!
Dooeee!

(Echt vet vaag man, ik moet nu micaker invullen in een hokkie van blogger om te laten zien dat ik geen spambot ben. Vet stom man!)

your person zei

haha mooi moppie!!! ik wou dat ik er bij was! Morgen weer Grey, vet gesellig! :-)