woensdag 16 september 2009

Verzoening en vrede op aarde

Ik had me er al eens eerder bij neergelegd dat ik nooit van de straat ben geplukt als potentieel topmodel. Het was toch maar een puberale droom, een gril. Mijn standaard gejank bij Hello Goodbye omarm ik al jaren, net als mijn schoenmaat (42.5). De acceptatie van het laagje vet om mijn heupen dat ik sinds kort voel trillen als ik over de klinkers fiets, kostte wat meer moeite - maar ook dat is gelukt.

Nu hopen jullie misschien op iets wat ik maar niet kan accepteren, onvolmaakt als ik ben. Maar nee mensen, daar heb ik jullie! Want het bevalt eigenlijk prima, deze zen-achtige aanvaarding van Al Wat Is. Echt een aanrader. Je wordt er vredelievend en zachtaardig van. Voor jezèlf. En voor anderen.

Conny Breukhoven bijvoorbeeld hè. Nep-buitenkant-Barbie-Facelift-strakke-oranje-van-de-camouflage-Connie? Ik zag haar vanavond bij RTL Boulevard. En op die kruk, verscholen achter parels en Botox - vertelde ze openhartig over haar breuk met Hans. Over dat hij nog kwam logeren bij haar aan de PC. En zij nog af en toe bij hem in Wassenaar. Als ze zich alleen en droevig voelden. 'Ach ja', dacht ik - en ik zuchtte eens diep terwijl ik dat dacht. Connie is natuurlijk ook maar een mens. En best een lieverd volgens mij, als het erop aan komt.

Ik voorzie trouwens een relatie tussen haar en Bram Moszkowicz. Of op zijn minst een soort rebound-affaire. Nou en. Dat snap ik dus best. Laten we ze veel geluk wensen, die twee. Proost! Amen!

1 opmerking:

gewebkijk zei

ik ga helemaal met je me, maar bij de voorspelling van die ''reboundrelatie'', haak ik af... ;)