woensdag 2 april 2008

Brandende vragen

Zelfs met tentamens in de nabije toekomst, is de tijd die ik aan studeren besteed een peulenschil op de tijdschaal van mijn studentenbestaan. Vooralsnog nietszeggende prikkels zijn plotseling van groot belang. Normaal gesproken blijven ze onopgemerkt, nu leiden ze tot compulsief en ontwijkend gedrag.

In plaats van interessant studiemateriaal (dat is het gekke, het is best leuk) herlees ik oude Viva’s en VK magazines, opzoek naar álle tekst die ik eerder bij gebrek aan interesse oversloeg. De frequentie waarmee en de wijze waarop ik mijn kamer opruim en poets kun je rustig excessief noemen en het is gewoon gênant zo vaak als ik online ben. Mij tegen mezelf in bescherming nemend, zegde ik daarom laatst mijn Hyves account op, om te voorkomen dat ik wéér urenlang volstrekt onbekenden zou bespioneren. Het helpt geen ruk, want in plaats van Hyvesprofielen lees ik nu ongeveer 154 blog berichten per dag – tot ver in de archieven van 2001, inclusief reacties (waardoor de link naar een volgende blog echt eng snel gelegd is).

Perioden als deze lenen zich dan ook uitstékend voor het bijhouden van de eigen weblog.
Beste lezer, ik weet - ik vertel jou tot zover weinig nieuws.
Iets om over na te denken dan (en wie het weet mag het zeggen): Een aantal vragen als reactie op bovengenoemde Viva’s, weblogs en meer van dat soort bronnen:

• Wat is er mis met een gezellige driekwart tricot pofbroek voor in de voorzomer?
• Wat bezielt de eigenaresse van Luna Gucci haar roodstaartpapegaai A) zo te noemen en B) het beest uit haar mond te voeren?
• Plassen mannen echt in wasbakken?
• (Wil ik dit weten?)
• Zou Zomerhitte echt zo’n slechte film zijn?
• Wanneer rondt Victoria Koblenko die bloody politicologie studie nou eens af?

En welke grapjas schuilt er achter die geinige filmpjes aan het eind van DWDD? Zal ik dat eens even googelen? Misschien heeft ie wel een leuke weblog. Met een heel groot archief.

1 opmerking:

david zei

volgens mij maakt bureau renkema die filmpjes.
(als je dit ooit nog leest)
google maar eens op bureau renkema