zaterdag 29 maart 2008

Gedeelde smart

Gisteren las ik in NRC NEXT dat de zomertijd vannacht weer ingaat en eindigD in oktober dit jaar. Irritant! Ik trek dat slecht.
Vandaag las ik verder in De heks van Portobello (boek), waarin werd geschreven over extrOverte mensen. @#$&&*!

Ik ben zo iemand die daar dus ècht niet tegen kan. Ik knap er op af en schaam me diep als het mijzelf overkomt: Foutieve spelling, taal- of stijlfouten.

Nu zag ik tot mijn eigen ongenoegen dat het aantal stukjes over irritaties en frustraties op deze weblog naar verhouding wat te hoog lag (een metafrustratie, zullen we maar zeggen). Er moest meer geschreven worden in de categorie Over het goede leven, vond ik.

En daarom buig ik deze ergernis om tot iets moois, want vandaag ontdekte ik Irritaal. Op deze vermakelijke en verrassend sympathieke weblog beperkt Ben van Balen zich niet tot het schrijven over spelfouten; ook doet hij scherpe observaties uit de doeken, passend in treffende categoriëen als Kindertaal, Libelletaal, Cliché's (oei! spel ik dat goed?) en Vakjargon. Jammer dat ik er zelf niet opgekomen ben, maar wat fijn dat er gelijkgestemden zijn.

1 opmerking:

Willem zei

hee maar floor.
'foutieve fouten' is een pleonasme! hahaa!