maandag 23 februari 2009

Pijnlijk

En opeens wist ik weer hoe lullig het is als je als puber verkeerd wordt ingeschat. Voor beide partijen.

Ik herinnerde me een vriend van mijn grote broer, vroeger - die uit beleefdheid een klein gesprekje met mij aan ging: 'en Floor, ga je nou na de zomer naar de middelbare school?' 'Nee, dan ga ik naar de 3e.' Waarop ons beiden de moed in de schoenen zakte.

Of de schaamte die ik voelde voor mijn afkeuring, toen mijn moeder eens aankwam met concertkaartjes voor Krezip. Lief gebaar, maar Krezip was zó twee weken geleden!

Het kwam allemaal weer boven, toen ik een klein jongetje bij Albert Heijn (met een veel te grote leren jas) vroeg of hij ook voetbalplaatjes spaarde. Ik zag een mix van medelijden en krenking in zijn ogen, toen hij 'nee hoor' terug zei (en 'AS IF' er achteraan dacht). Kwellend is het woord.

4 opmerkingen:

maarten zei

Zoals ik telkens weer met veel moeite en woorden uitleg dat ik ze *voor iemand anders* spaar, om maar geen verkeerde indruk te wekken :)

Trouwens, het tellertje dat je gebruikt, bloody Nedstat, zorgt ervoor dat er pop-ups op je website zijn zodra ik op een reactielink klik. Ander tellertje misschien?

Floor zei

Ha! Mooi.
Oh, komt dat dáárdoor? Heb je suggesties?

maarten zei

Checkstat werkt bij mij naar volle tevredenheid. Of anders Google Analytics.

Sevinc zei

haha :-) zo herkenbaar!!