zaterdag 22 november 2008

Stoere psych in spe

Ooow mèèèn ik wou dat ík het bedacht had gisteren. Zo treffend zei ze het en zo roerend waren we het met haar eens. Ze vroeg: ‘en weet je waar ik echt helemáál niet goed van word?’ – het ging over psychologen- en vrouwenstokpaardjes – ‘wat ze op mijn stageplaats ook állemaal heel vaak zeggen?’ en ik dacht – nu komt er iets over ‘een stukje onzekerheid’ of zoiets, maar ze overtrof mijn verwachtingen en zei:

‘Het Mag Er Zijn’.

Hierop ontstond een feest der herkenning en antwoordden wij van ‘jaaaaaa!!!!’ en ‘inderdááááád’ en ‘dat kan èècht niet!’ – waarna ik bij mijzelf angstvallig te rade ging of ik mij hier ook niet ooit schuldig aan had gemaakt. Bij die gedachte sprongen mijn nekharen recht overeind en gauw spoelde ik een braakneiging weg met een flinke slok bier. Bier! Dat zal ze leren.

6 opmerkingen:

Ben zei

Vooral bier mag er ook zijn.

Floor zei

:) ja haha

Rose zei

"Het mag er zijn?"
Ik ben zelf ook psych in spe, maar daar heb ik dus nog nooit van gehoord. (Gelukkig maar, als ik 't zo lees.) (Bier, heerlijk, trouwens.)

Niels zei

Als in 'de psych in spe mag er zijn', of sla ik nu de plank mis?

Floor zei

Ja, ik dacht later - misschien had ik dit wat nader moeten toelichten. Ik bedoel dit: Iemand is bijvoorbeeld heel erg verdrietig en dan zegt zo'n psycholoog: 'het is oké, jouw verdriet mag er óók zijn.' Snap je?
Bah.

Rose zei

Ah! Op die fiets. Nou, die uitspraak heb ik nog nooit gebruikt in de vele rollenspellen tijdens mijn studie, dus hopelijk komt die uitspraak nooit ook :)