donderdag 24 januari 2008

Gisteren

Ik sta gemakkelijk op, doe wat yoga, luister muziek. Ik zoek een bijbaan op niveau en voer daartoe (blij verrast want zonder zenuwen) een Formeel Telefoongesprek. Ik word heel vriendelijk geholpen en krijg een naam en adres waar ik naar kan schrijven. Informatiefolders worden opgestuurd.

Mijn huisbaas draait voor de verandering eens niet aan de hete kraan in zijn praktijk beneden, waardoor mijn douche de volle twaalf minuten warm blijft. Ik hoef niet lang na te denken over wat ik aantrek. Ik pak mijn tas in voor mijn werkcollege, ik vergeet niets. Ook na een tweede check bij de voordeur, heb ik alles: Portemonnee, telefoon, sleutels. Ik ben ruim op tijd, hoef niet hard te fietsen en heb wind mee. Er staan geen stoplichten op rood en van rechts komt een knappe jongen, die vrolijk voor mij wijkt.

Het werkcollege verloopt soepel. Ik krijg een fantastisch cijfer terug voor een eerder ingeleverde opdracht en wordt gecomplimenteerd door mijn docent die zegt dat ik een goede vraag stel (Ha!).

Eenmaal thuis schrijf ik een sollicitatiebrief voor De Bijbaan Op Niveau (zojuist gepost). ’s Avonds kook ik een simpele, doch voedzame en gezonde maaltijd, die mij heerlijk smaakt. Mijn andere huisgenoot komt thuis van het werk en nodigt mij uit voor een lezing.

De lezing is interessant en gezellig. Mijn huisgenoot blijft nog even hangen voor een borrel, ik sla over. Op de fiets zet ik mijn iPod op zijn hardst en word blij tot in mijn tenen van The Magic Numbers met zeer vrolijke up-tempo liedjes. Als ik thuis kom ben ik precies op tijd voor Trinny & Susannah en voor het slapen gaan hoor ik géén muisjes krassen achter de muren.
Mooie dag!

Geen opmerkingen: