woensdag 9 juli 2008

Blogmores waar ik mijn buik van vol heb

Qua inhoud
• Gejubel van huismoeders over de eerste poepluiers, snottebellen en kinderfeestjes van hun kroost.
• Foto’s van katten (behalve deze dan, haha) (en deze) (en deze)
• Zogenaamd intellectueel verantwoorde meningen als ‘humor over minderheidsgroeperingen is leuk, zolang het niet kwetsen om het kwetsen is.’ Of: ‘Als gevolg van globalisering en individualisering, leven we in een maatschappij die aan continue verandering onderhevig is, waarin we steeds minder tijd voor elkaar en onszelf creëren.’ Bla-bla-bla.
• Een overdreven hang naar originaliteit in voorstelrondjes, type ‘ik-ben-Kaat-en-als-midnight-snack-eet-ik-het-liefste-een tosti-kaas/appel/kaneel.' Die ze dan altijd haalt bij kroeg zus en zo in de Jordaan, waar ze op de bakfiets naartoe fietst. Vermoeiend.
• Zogenaamd diepgaande, filosofische wijsheden, als: ‘ergens langs de weg kwam het begrip tot me, dat we geen schapen zijn, maar herders.’ Doe normaal man.

Qua vorm
• ‘(waarover later meer)’. Uitgemolken zinsnede.
• ‘Tsja.’ Na een lange lap tekst en een [Enter]. Onorigineel.
• Smileys in een tekst. Puberaal!
• Het te pas en te onpas woorden doorhalen. Dat weten we nu wel.
• Opsommingsrijtjes. Dodelijk.

Zo. Dat lucht op.

Geen opmerkingen: